سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش پاسخگویی سریع به ریدینگها

ریدینگ بخوانیم یا نه؟ چطور به ریدینگ ها پاسخ دهیم؟ چطور ریدینگ ها را سریع حل کنیم؟ چرا حل کردن ریدینگ ها دشوار به نظر می‌رسد و....

چرا متن گریزی؟

بسیاری از داوطلبان پس از آشنایی با سبک سوالات در دروس زبان انگلیسی و عربی به فکر حذف متن‌های این دروس از برنامه مطالعاتی خود می‌افتند. شاید دلیلش این باشد که اغلب دانش آموزان در این درس پایه خوبی ندارند و گاهی خواندن و معنی کردن یک جمله هم برایشان سخت است چه برسد به چند پاراگراف متن و چندیدن سوال مرتبط به آن، کاری که حتی مشابه آن را در امتحانات مدرسه و سال‌های تحصیل به ندرت انجام داده‌اند!

نگاه دانش‌آموز

دانش‌آموز فکر می‌کند برای پاسخ به سوالات مطرح شده از متون باید معنای تک تک لغات را بداند و متن را هم به طور کامل خوانده باشد. از طرف دیگر زمان دانش آموز سرجلسه کنکور محدود است و طبیعتا فکر می‌کند که اگر وقتش را برای سوالاتی که کوتاه تر هستند و احتمال پاسخ‌گویی صحیح به آن ها بیشتر است صرف کند سرمایه‌گذاری منطقی‌تری انجام داده است. البته این دیدگاه کاملا غلط نیست اما باید توجه داشت که همیشه هم سوالات کوتاه‌تر آسان تر و سریع تر جواب داده نمی‌شوند! به عبارت دیگر نباید گول ظاهر سوالات را خورد.

چرا متن ها مهم اند؟

1- سوالات مربوطه متن درصد قابل توجهی از سوالات این دو درس را تشکیل می‌دهند.

2- اهمیت دروس عمومی به اندازه‌ای زیاد است که به راحتی نباید برخی مطالب را به طور کلی حذف کرد.

چه باید کرد؟

برای پاسخ این سوال این مقاله را بخوانید.